środa, 24 kwietnia 2013

Drożdzowe paszteciki z kaszą gryczaną

Przed Wami mój wczorajszy i dzisiejszy (tak to jest jak się gotuje tylko dla siebie :))

Drożdżowe paszteciki z farszem z kaszy gryczanej i białego sera
z sosem pieczarkowym :)


  1.  Ciasto drożdżowe                                                             
  •   szklanka mąki pszennej
  • szklaka mąki żytniej
  • 3/4 szklanki letniej wody
  • 10 g drożdży
  • pół łyżeczki cukru
  • łyżeczka soli
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
 Mąkę przesiewamy przez sitko do dużej miski, dodajemy cukier oraz sól.  Drożdże rozrabiamy w 3/4 szklanki letniej wody (nie może być za gorąca). Drożdże wlewamy do miski dodajemy 2łyżki oliwy i wyrabiamy ciasto przez kilka minut. Ciasto powinno odchodzić od ręki. Miskę przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na 20-30 minut.

        2. Farsz (podobno tradycyjny na Lubelszczyźnie ale robiłam i jadłam po raz 1 w życiu )
  • torebka kaszy gryczanej
  •  kostka twarogu półtłustego
  • 2 cebule
  • sól, pieprz, przyprawy do smaku
Kaszę gryczaną gotujemy według przepisu na opakowaniu ok. 15 min, można do wody dodać  kostkę rosołową. Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na złoty kolor.  Gdy kasza się ugotuje przekładamy do miski, dodajemy cebulę oraz biały ser całość łączymy na jednolitą masę za pomocą drewnianej łyżki. Doprawiamy według uznania, ja preferuję raczej ostrzejszą wersję.



  • Gdy ciasto wyrośnie rozwałkowujemy je dość cienko i wycinamy szklanką lub innym ostro zakończonym okrągłym przedmiotem kółka- w zależności jak duże pierożki chcemy uzyskać, możemy też wycinać kwadraty i dowolnie zlepiać ciasto   (ja użyłam ramekina o średnicy 9cm)
  • Na wycięte kółka nakładamy około łyżkę farszu i sklejamy
  • Przed wstawieniem do piekarnika smarujemy żółtkiem, możemy też posypać otrębami, makiem, siemieniem lnianym
Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez 25-30 min aż się ładnie przyrumienią :)

Ja podałam z sosem pieczarkowym :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...