sobota, 27 kwietnia 2013

Pizza a'la Mniam mniam

Kiedyś dość często zamawialiśmy w pobliskiej pizzerii pizzę o osobliwej nazwie
Mniam mniam :) 
Postanowiłam wiec odtworzyć tą pizzę co chyba mi się nawet udało jak na 1 podejście do pizzy :)
W sam raz na domową- sobotnią imprezę :)

Pizza


Ciasto
  •  2 szklanki mąki (u mnie pół na pół żytnia i pszenna)
  • 5 dag drożdży
  • pół szklanki letniej wody
  • szczypta cukru 
  • łyżeczka soli
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
Suche składniki połączyć razem w misce. drożdże rozpuścić w wodzie i dokładnie wymieszać a następnie wlać do miski, dodać oliwę . Zagnieść ciasto i wyrabiać ok. 10 min. Następnie przykryć ściereczką i odstawić o wyrośnięcia na ok. 30 min

Sos

przygotowałam najprostszy z możliwych sosów- połączenie ketchupu i koncentratu pomidorowego z dużą porcją przypraw może być przyprawa do pizzy ja użyłam dużej ilości oregano, bazylii i tymianku.

Dodatki
  • 20 dag pieczarek
  • duża cebula
  • papryka
  • 4 plasterki wędliny
  • ser do posypania
Pieczarki obieramy i kroimy w plastry- podsmażamy na oliwie razem z cebulką pokrojoną w kostkę. Paprykę i wędlinę także kroimy w kostkę.



Gdy ciasto podrośnie rozwałkowujemy je na dowolny kształty- ja użyłam zwykłej prostokątnej blachy wcześniej wysmarowanej masłem. Na ciasto rozsmarowujemy sos i kładziemy pozostałe dodatki (brzegi można posmarować żółtkiem lub oliwą żeby nie były zbyt suche)- wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na 10-15 min po tym czasie wyjmujemy i posypujemy pizze serem i pieczemy aż do roztopienia się sera w sumie ok. 20 minut.

Do tej pizzy przygotowałam domowy sos czosnkowy :)
  • 150 mln jogurtu naturalnego
  • 2 ząbki czosnku
  • czosnek granulowany, pieprz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...