wtorek, 23 lipca 2013

Jagodowe wzgórza

Wczorajszy dzień bardzo zakręcony bo praca, remont i nie miałam czasu na odwiedzenie bloga a dziś czekało mnie miłe zaskoczenie strona przekroczyła 10 000 odwiedzin :) nawet nie wiecie jaka to dla mnie satysfakcja :)*

A teraz przepis:)
Pomysł pojawił się niedawno gdy przeglądałam różne gazetki, książki i strony z przepisami w poszukiwaniu pomysłu na podwieczorek z owocami a jednocześnie coś w stylu ciasta :)

Jagodowe wzgórza

  • 1,5 szklanki mąki 
  • 1 szklanki mleka
  • szczypta proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru
  • 300 g jagód
  • 5 łyżek jogurtu naturalnego
  • pół szklanki cukru wymieszanego z cukrem wanilinowym


Jajka ubić, dodać przesianą przez sito mąkę, szczyptę proszku i mleko. Wszystko dokładnie wymieszać (ciasto powinno być trochę gęstsze niż na naleśniki).


Dużą formę do pieczenia wysmarować masłem lub polać olejem i wylać ciasto.
Piec ok. 20 min w temperaturze 180 stopni. W trakcie pieczenia na powierzchni ciasta tworzą się "bąbelki" takie jak przy karpatce.


Po 20 min ciasto wyjąć, posmarować jogurtem i posypać jagodami. Całość posypać mieszanką cukru i cukru wanilinowego piec jeszcze ok. 15 min.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...