środa, 25 września 2013

Kurczak duszony w sosie z leśnych grzybów

Na waszych blogach jak grzyby po deszczu pojawiają się... grzyby :D U mnie też od 2 dni temat grzyby dostałam sporo od cioci i kombinuje, trochę zamroziłam, trochę suszy się na wigilijną kolację do bigosu i pierogów a z reszty zrobiłam zupę i dzisiejszy pomysł na obiad 

Kurczak duszony w sosie z leśnych grzybów

  • 2 piersi z kurczaka
  • 300 g grzybów (u mnie podgrzybki)
  • szklanka bulionu najlepiej wołowego (może być z kostki)
  • 1 cebulka
  • 1 marchewka
  • sól, pieprz, listek laurowy, ziele angielskie,bazylia, majeranek
  • 1 łyżka śmietany
  • jako dodatek mogą pojawić się np. ziemniaki, u mnie były frytki :)



Pierś z kurczaka umyć i pokroić w paski lub dużą kostkę.

Grzyby umyć i pokroić w kostkę, podobnie cebulę.
Do garnka wlać bulion dodać marchewkę, pokrojone grzyby i cebulę.

Wrzucić pokrojonego w paski kurczaka i gotować ok. 1 godz na małym ogniu, co jakiś czas mieszając.




Pod koniec gotowania dodać łyżkę śmietany aby trochę zagęścić sos (jeśli jest taka potrzeba), doprawić do smaku przyprawami.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...