piątek, 25 października 2013

Drożdżowo-budyniowe racuchy z dyni

Dynia wszędzie.. Wiadomo trzeba korzystać z warzyw sezonowych więc i ja kilka dni temu podczas zakupów na targu kupiłam dynie, podzieliłam na 3 części i powstała zupa, ciasto i racuszki..
Zaczniemy od placuszków :)

Drożdzowe-budyniowe racuchy z dyni 

  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • 2 łyżki cukru
  • szklanka startej na dużych oczkach dyni
  • opakowanie budyniu waniliowego
  • 1 szklanka mleka 
  • 1/4 kostki drożdży
  • 2 jajka
  • szczypta soli 
  •  
Drożdże rozpuścić w letnim mleku z cukrem. Zamieszać aż do powstania piany przykryć (ja użyłam dużego kubka z przykrywką) i odstawić na kilka minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. 


Mąkę przesiać przez sito, dodać budyń, szczyptę soli i jajka, wymieszać drewnianą łyżką.

Dynię obrać ze skórki i zatrzeć na tartce o grubych oczkach.

Do mąki dodać startą dynię i rozczyn z drożdży, całość ostrożnie wymieszać łyżką, przykryć i odstawić jeszcze na kilka minut w ciepłe miejsce.



Na patelni rozgrzać tłuszcz kłaść placki- niezbyt duże bo rosną jak szalone :D 
Smażyć na złoto z obu stron na małym ogniu, często odwracając gdyż racuchy mają tendencję do przypalania.


Podawać można z cukrem pudrem, miodem lub tak dżemem- u mnie z domowym brzoskwiniowym :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...